Årsstämma i BioGaia

På årsstämman i BioGaia AB (publ) den 7 maj 2020 beslöts bland annat följande:

• fastställande av årsredovisningen
  • beviljad ansvarsfrihet för styrelseledamöter och verkställande direktör
  • en utdelning på 3,75 kronor per aktie samt avsättning av 2,8 miljoner kronor till ”Stiftelsen för att förebygga antibiotikaresistens” som BioGaia bildade 2017. Stiftelsen har till ändamål att genom stöd till forskning, utbildning och informationsaktiviteter främja användning av produkter och metoder som förebygger och därmed minskar antibiotikaanvändningen och risken för antibiotikaresistens.
  • att antalet styrelseledamöter ska vara sju utan suppleanter
  • omval av Ewa Björling, David Dangoor, Peter Elving, Anthon Jahreskog och Peter Rothschild samt nyval av Maryam Ghahremani och Vanessa Rothschild som styrelse-ledamöter
  • omval av Peter Rothschild som styrelseordförande och David Dangoor som vice styrelseordförande
  • omval av det registrerade revisionsbolaget Deloitte AB