BioGaia lanserar kosttillskott för kvinnor före och under graviditeten

Prenatal Care är ett probiotiskt kosttillskott som innehåller BioGaias patenterade bakteriestam L. reuteri DSM 17938 tillsammans med folsyra, järn och vitamin D3, för blivande mödrar såväl som kvinnor som planerar att bli gravida.

Förutom L. reuteri DSM 17938, som är en av de mest vetenskapligt väldokumenterade probiotikastammarna både avseende effekt och säkerhet, innehåller Prenatal Care folsyra, järn och vitamin D3. Folsyra kan stödja fostrets utveckling av neuralröret. Järn bidrar till normal bildning av röda blodkroppar och hemoglobin minskar trötthet. D-vitamin kan stödja immunförsvaret.

"BioGaia vill erbjuda kvinnor ett kosttillskott som kombinerar bra bakterier, mineral och viktiga vitaminer före och under graviditeten. Vi vet genom konsumentinsikter att kvinnor som planerar att bli gravida eller som är gravida söker säkra och pålitliga produkter. Prenatal Care är produkten för dem”, säger Isabelle Ducellier, VD på BioGaia.

Lanseringen av Prenatal Care är planerad i Sverige i Q4, 2023.

Säker att använda
L. reuteri DSM 17938 är kliniskt testad och säker att använda för modern och fostret.

Följ oss:
Prenumerera på BioGaias pressmeddelanden här
LinkedIn här

Kontaktpersoner:
Mikaela Idermark Stern, Kommunikationschef
Epost: [email protected]
Telefon: + 46 730 95 61 50

Om BioGaia
BioGaia är ett svenskt världsledande probiotikaföretag som legat i frontlinjen inom mikrobiomforskningen i mer än 30 år. BioGaia utvecklar, marknadsför och säljer probiotiska produkter med dokumenterade hälsofördelar. Produkterna säljs via distributionspartners eller via egen distribution på över 100 marknader. Moderbolaget BioGaia AB:s B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, segmentet för medelstora bolag. biogaia.com