BioGaia signerar exklusivt avtal i Mongoliet

BioGaia har tecknat avtal med Monos Pharma LLC för de exklusiva rättigheterna att sälja BioGaia Protectis droppar och droppar med vitamin D, BioGaia Protectis tabletter och tabletter med vitamin D samt BioGaia Gastrus i Mongoliet. Produkterna kommer att säljas under BioGaias varumärke. Lansering är planerad till första kvartalet 2019.

Monos Pharma LLC var en pionjär när det grundades 1990 som ett av de första privata företagen i Mongoliet. År 2020 kommer bolaget att börsnoteras.

Monos Pharma LLC har en egen tillverkningsanläggning där cirka 80 olika läkemedel framställs, varav 30 marknadsförs under företagets eget varumärke.

"Det är ett nöje att samarbeta med BioGaia. En av anledningarna är att BioGaia är det första svenska företaget på den mongoliska marknaden. Vi är övertygade om att vi kommer att lyckas,” säger Erdenechimeg Luvsan, vd, Monos Pharma LLC.

"Jag är glad att vi fortsätter vår expansion på den asiatiska marknaden genom att lansera våra produkter i ytterligare ett land," säger Axel Sjöblad, vd, BioGaia.

2018-04-26 Årsstämma i BioGaia
2018-04-25 BioGaia AB – Delårsredogörelse 1 januari-31 mars 2018