BioGaia tecknar nytt exklusivt avtal i Storbritannien

BioGaia har tecknat ett avtal med Nestlé Storbritannien, vilket ger dess dotterbolag SMA exklusiva försäljningsrättigheter till BioGaias probiotiska droppar i Storbritannien och på Irland. Dropparna kommer att säljas under BioGaias varumärke, med inslag av SMA:s i Storbritannien mycket välkända varumärke. Lansering är planerad till i början av 2015.

Nestlé Nutrition kommer att marknadsföra både BioGaia ProTectis Baby Drops, som är BioGaias största produkt, och BioGaia ProTectis Baby Drops med vitamin D. Båda produkterna innehåller BioGaias patenterade och väldokumenterade probiotiska stam Lactobacillus reuteri Protectis. I dag säljs dropparna i omkring 60 länder världen över.

- Jag är glad att vi efter många år av förberedelse kunnat tecknat ett kontrakt för denna stora marknad. Vi har etablerat ett nätverk av viktiga opinionsledare i Storbritannien och dropparna säljs redan i några sjukhusapotek. Med tanke på SMAs marknadsposition och vårt förberedande arbete är jag övertygad att försäljningen kommer att öka snabbt, säger Peter Rothschild, vd BioGaia.

2014-06-17 BioGaia tecknar distributionsavtal för Indien
2014-05-07 Årsstämma i BioGaia AB
2014-05-06 BioGaia AB: Kvartalsrapport 1 januari-31 mars 2014

BioGaia offentliggör denna information i enlighet med Lag om Värdepappersmarknaden. Informationen lämnades till offentliggörande den 18 månad 2014 kl 13.15.