BioGaia utökar nätverket inom munhälsoområdet

BioGaia har tecknat fyra olika distributionsavtal med exklusiva försäljningsrättigheter för sina munhälsoprodukter. Avtal har träffats med Streuli Pharma AG för Schweiz, Plac Control för Grekland, PharmaPal Drugstore LLC för Förenade Arabemiraten och George Petrou Ltd för Cypern. Vidare har Sunstar nylanserat produkterna i Tyskland.

I samtliga länder kommer produkterna att säljas under BioGaias varumärke och lanseringarna är planerade att ske under 2013 och 2014. I september 2013 återlanserade Sunstar, ett av världens ledande företag inom munvård, BioGaias munhälsoprodukter i Tyskland.

– Vi är glada att tillkännage distributionsavtal för ytterligare fem länder där BioGaias munhälsoprodukter snart kommer att vara tillgängliga för ett stort antal konsumenter. Med det snabbt ökande antalet kliniska bevis för Lactobacillus reuteri Prodentis och ett stort intresse för produkterna bland internationella distributionspartners, är vi övertygade om att munhälsoområdet kommer att bli en viktig del av vår verksamhet, säger Peter Rothschild, vd BioGaia.

BioGaias munhälsoprodukter innehåller den patenterade och väl studerade probiotikan Lactobacillus reuteri Prodentis. Portföljen består av sugtabletter och tuggummi för konsumenter och oljedroppar för professionell användning. I dag säljs BioGaias munhälsoprodukter i mer än 20 länder världen över.

2013-10-23 BioGaia AB delårsrapport 1 januari-30 september 2013
2013-10-10 Lactobacillus reuteri Protectis enda effektiva probiotikan för kolik
2013-08-22 BioGaia AB delårsrapport 1 junuari-30 juni 3013

BioGaia offentliggör denna information i enlighet med Lag om Värdepappersmarknaden. Informationen lämnades till offentliggörande den 29 oktober 2013 kl 10.30.