BioGaias probiotika för munhälsa lanserad på flera europeiska marknader under namnet GUM PerioBalance

BioGaias distributionspartner Sunstar har nyligen lanserat BioGaia Prodentis, BioGaias probiotika för munhälsa, i Sverige, Danmark, Frankrike, Belgien och Nederländerna. Senare i år kommer den också att lanseras i Italien. Produkten marknadsförs under varumärket GUM PerioBalance och finns tillgänglig på utvalda lokala apotekskedjor.

Sunstar fokuserar på medicinsk marknadsföring, främst inriktad mot tandläkare och tandhygienister, vilket överensstämmer med den affärsmodell som används av de flesta av BioGaias partner som säljer BioGaia Prodentis.

BioGaia Prodentis säljs i fler än 35 länder över hela världen och strategin är att fortsätta att expandera detta globala nätverk. Sunstar marknadsför redan GUM PerioBalance i Tyskland, Spanien, Portugal och Österrike.

BioGaia Prodentis innehåller den patenterade och välstuderade probiotikan Lactobacillus reuteri Prodentis som i fler än 30 kliniska studier har visat positiva effekter på munhälsa, såsom att minska tandköttsinflammation och tandlossningssjukdom.

"Jag är glad att Sunstar nu lanserar vår väldokumenterade munhälsoprobiotika på flera europeiska marknader. Eftersom marknaden för probiotika för munhälsa växer ser vi en stor potential för BioGaia Prodentis inom de närmaste åren, säger Axel Sjöblad, vd BioGaia.

2018-02-12 Nu finns BioGaia Protectis med D-vitamin på Apoteket AB, Apotek Hjärtat och Apotea
2018-02-08 BioGaia AB – Bokslutskommuniké 2017
2018-01-18 BioGaias probiotika lanseras i Kina